Poradnik dla młodych prawników

wagaPrawnik to zawód prestiżowy, tak się utarło w naszej świadomości. Dzisiaj wielu młodych ludzi wybiera tę ścieżkę kariery, spodziewając się samych sukcesów na zawodowej drodze. Niestety, z racji popularności zawodu coraz częściej nawet najlepiej wykształceni prawnicy lądują na bezrobociu. Jak to jest możliwe? To rzeczywiście kwestia, która zdaje się być absurdalna. Nierzadko młody prawnik widzi siebie już w glorii chwały, jako osoby spełnionej zawodowo, a sukcesy na sali sądowej przekładającej również na życie prywatne. Dzień pracy kończy szklaneczką najlepszej whisky i poprawia błogostan cygarem.

Niewątpliwie obrazek to piękny, ale odrobinę nierealny. W takiej wizji często zapomina się o tym, że studia to nie wszystko. Dzisiejszy rynek pracy jest bezlitosny nawet dla absolwentów najbardziej prestiżowych uczelni i aplikantów najbardziej uznanych kancelarii. Ważne jest, by brać stawiać na swój rozwój, nie tylko w kwestii prawniczej. Oczywiście, żmudna, ale i satysfakcjonująca praca to jedno, ale w dzisiejszych czasach jednym z istotniejszych elementów jest wyrobienie sobie marki. Jednym z bardziej efektywnych sposobów jest udział firmy w social media. Dzisiaj ważne, by mieć swoje konto na Linkedin, Facebooku czy nawet Twitterze.

Coraz częściej kancelarie prawnicze zakładają swoje konta, by docierać do jak największej liczby klientów. Warto pamiętać o tym już na początku swojej kariery, by być obrotnym i wziętym młodym prawnikiem. Warto również sięgnąć po literaturę. Opowieści bardziej doświadczonych o nas będą niewątpliwie ciekawym i pouczającym doświadczeniem. Ważne jest, by nie zapominać o tym, że starsi koledzy mają wiedzę praktyczną. Jedną z godnych polecenia książek jest pozycja prawnika procesowego z ponadczterdziestoletnim doświadczeniem: Iana Morleya. Jego nieoceniona wiedza może być doskonałym poradnikiem dla młodego prawnika. Napisana zwięzłym, bezpośrednim stylem jest nie tylko skarbnicą wiedzy, ale i doskonałą rozrywką przeprowadzającą nas przez prawnicze meandry. Morley nazywa siebie adwokatem Diabła, tak brzmi zresztą tytuł książki. To, oraz wiedza na temat pozyskania klienta biznesowego to może być klucz do sukcesów.